Kartvizit Tasarımında Renklerin Gücü

Kartvizit Tasarımında Renklerin Gücü

Tasarım, yaratıcılık ve estetiğin harmanlanması ile ortaya çıkar. Kartvizit tasarımı da diğer tasarımlar gibi bir sanattır. Beceri, estetik ve yaratıcılık gerektirir. Bu unsurların yanı sıra kartvizit tasarımının kilit noktası...

Kartvizit Tasarımında Renklerin Gücü

Tasarım, yaratıcılık ve estetiğin harmanlanması ile ortaya çıkar. Kartvizit tasarımı da diğer tasarımlar gibi bir sanattır. Beceri, estetik ve yaratıcılık gerektirir. Bu unsurların yanı sıra kartvizit tasarımının kilit noktası, kartvizitinizin sizi tam anlamıyla yansıtmasıdır. Bu da ancak gerçekten sizi anlayan bir tasarımcının ellerinden çıkacak bir kartvizit ile mümkün olur. Özellikle renk seçimi, sizin ya da markanızın ruhunuzu yansıtma konusunda çok önemlidir. Bu nedenle bu yazımızda sizlere kartvizit tasarımında renklerin öneminden bahsedeceğiz.

Renklerin Yarattığı Psikolojik Etkiler

Renkler, hayatımızda büyük bir yer kaplıyor. Her renk, onu ilk gördüğümüz anda zihnimizde bazı algılar yaratarak psikolojimizi etkiliyor. Bazı renkler sinir, stres, öfke, kaygı, üzüntü gibi olumsuz duyguları tetiklerken; bazı renkler ise neşe, huzur, mutluluk gibi olumlu duyguların oluşumuna yol açıyor. Bu nedenle tasarımlarda renkleri etkili bir şekilde kullanarak psikolojik sonuçlar elde etmek, markalar için büyük bir fırsat oluyor. Markalar renkler sayesinde hem kullanıcıları harekete geçirmeyi başarıyor hem de renkleri kendileri ile özdeşleştirerek müşterilerin akıllarında yer ediyorlar. Örneğin kırmızı renk gördüğünüzde mutlaka aklınıza gelen bir marka olacaktır yahut üç siyah çizgi elbette size bir markayı hatırlatacaktır. Peki, kartvizit tasarımı için hangi rengi ne amaçla kullanmak gerekiyor?

Kırmızı

kirmizi-kartvizit-tasarimlari

Kırmızı renk, renkler içerisinde belki de en iddialısı! Bu renk insanlara enerji veriyor ve kan dolaşımını arttırıyor. Böylece insanlar üzerinde fiziksel bir etki yaratıyor. Kırmızı rengin insanlar üzerinde iki farklı yönden yansıması bulunuyor: İştah arttırmak ve libido yükseltmek. Genellikle yemek firmaları, büyük gıda zincirleri logolarında kırmızı renge yer veriyor. Bunun yanı sıra yaygın olarak bilindiği üzere de kırmızı aşkı ve tutkuyu temsil ediyor. Bu nedenle eğer gıda işindeyseniz ya da aşk temalı konular üzerine çalışıyorsanız kırmızı rengi tercih edebilirsiniz.

Sarı

sari-kartvizit-tasarimlari

Sarı renk; oldukça dikkat çekici, göze çarpan bir renktir. Aslında trafikte diğer araçlardan kolayca ayırt edilebilmesi için taksiler sarı renktedir. Sarı, insanda neşe uyandırma etkisine sahiptir. Bu nedenle sarı ve sarının tonları markalar tarafından sıklıkla kullanılır. Ancak sarı rengin yoğun kullanımı tam tersi bir etki yaratarak kişinin hüzünlenmesine neden olabilir. Depresyonu önlemek için yoğun sarı kullanımından kaçınılır. Yapılan araştırmalar, yoğun ve parlak sarı rengin kişileri sinirlendirdiğini ortaya koymuştur. Bu nedenle sarı renk genellikle fon olarak tercih edilmez.

Mavi

mavi-kartvizit-tasarimlari

Mavi renk; hem verimlilik ve otoriteyi temsil ederken hem de huzuru temsil ediyor. Mavi renk, aslında kurumsallığı temsil ediyor. Markanın logosunda mavi yer alıyorsa insanlar o firmanın kurumsal yapısının daha güçlü olduğunu düşünüyor. Bunların yanı sıra aynı zamanda deniz ve gökyüzünün de rengi olan mavi, insanlara huzur veriyor. Uzun süre mavi renge bakan insanlar rahatladıklarını ve huzurlu hissettiklerini söylüyor.

Yeşil

yesil-kartvizit-tasarimlari

Yeşilin insanlar üzerinde rahatlatıcı ve iyileştirici bir etkisi vardır. Bu nedenle genellikle sağlık sektöründe yeşil renk yoğun olarak kullanılır. Bunun yanı sıra, yeşil renk güven duygusunu da temsil eder. Bankaların yeşil rengi sıkça kullanmasının sebebi de müşterilerinde güven yaratma isteğidir.

Pembe

pembe-kartvizit-tasarimlari

Pembe, genellikle saf sevgiyi temsil eder. Pembe renk insanların aklına şirin ve sevimli şeyleri getirir. Bu nedenle mutluluk veren bir renktir.

Mor

mor-kartvizit-tasarimlari

Mor, insanlar arasında asaletin rengi olarak bilinir. Sahiden de geçmiş yıllarda mor renk, saraylarda en yoğun olarak kullanılan renktir. Lüksü, asaleti ve görkemi temsil eder. Bu nedenle lüks markalar mor rengi tercih ediyor. Aynı zamanda mor renk, kadınlığın rengi olarak biliniyor.

Beyaz

beyaz-kartvizit-tasarimlari

Beyaz renk, saflık ve temizliği temsil ederek insanlarda olumlu duygular uyandırıyor. Beyaz bir fon, insanlarda ferahlık hissi uyandırıyor. Bu nedenle temizlik ve ferahlık ile ilgili konularda, minimal alanlarda, beyaz renk tercih ediliyor.

Siyah

siyah-kartvizit-tasarimlari

Siyah renk, birden çok duyguyu ve kavramı temsil ediyor. En başta siyah görüldüğü zaman insanlarda güç hissi uyanıyor. Örneğin siyah takım elbise, diğer renklerden daha güçlü bir imaj çiziyor. Aynı zamanda siyah zarafet ve şıklığı da temsil ediyor. Siyah renk kararında kullanıldığında gerçekten kaliteli bir imaj yaratıyor. Ancak siyahın yoğun olarak kullanılması kişilerde melankolinin uyanmasına neden oluyor.

Kartvizit tasarımı için yukarıdaki renklerden hanginizi seçmeniz gerektiği tamamen size bağlıdır. Öncelikle bulunduğunuz sektör, ardından da müşterilerinize vermek istediğiniz duygu; kartvizit tasarımı için renk tercihinizi belirleyen iki unsur olacaktır.

Eğer siz de kartvizit tasarımınızda renkleri etkili bir biçimde kullanıp müşterilerinizi harekete geçirmek istiyorsanız hemen bizimle iletişime geçin!